Thursday, May 7, 2009

cucur pisang!



aku meli cucur pisang tek... alu la teringat laki ku cerita.. sidak molah cucur pisang di KL nyampo plastik botol aek mineral lem minyak k goreng cucur ya sak nya rengup. hrm... sik tauk la ku ke sohehan cerita ya... penah dengar sik? logik sik rasa nya? plastik botol ya cair bila masok lem minyak panas... hrmm...

apa-apa pun, nyaman cor pisang tok!


8 comments:

MAMI_FARIS..... said...

kejawak ada jak anak ktk makan cucur ya koh... sik padan ngan tubuh eh... alu ingin nk makan cucur juak koh....

MakModen said...

ehehe.. sekda nya makan menar eh.. nya posing ajak ya.. hehehe...

joll said...

menar ya kak.da sidak campor botol..ya kita diat mun sejok pun maseh rangup.padahal mun pisang bna2 sekda macam ya..besa la..urang nak bbiznez nak..

ngegeh babe said...

aok selalu mek nengar cita gitok. mek pun sik penah nangga lah. ada kedak urang madah di engkah dak straw. ada kawan mek cita, nya pun tertangga sigek insiden tok. nya meli cucor pisang. masa nya nunggu ya, nya nangga urang ya, masa nya nuang minyak dalam kuali, nang di selornya sekali plastik minyak ya tek dalam minyak nak pakei ngoreng cucor pisang ya. yalah mek nektok sik berapa gilak nak makan cucor pisang kin gik mun dah extravaganza jak upa rengopnya. tapi kamek nang sik penyucor-pisang juak lah.

btw..mek suka layout baru kitak tok. simple but nice. nak bukak pun senang. dolok terkidik2 jak nak mukak site kitak nunggu semua gambar nyeng ya kuar. hehe. kakya, style lah pic yoruichi ya. mek suka. mek mok juak polah eh. mok ngkah matsumoto kah. hahaha (macam lah aset nya tek kedak aset matsumoto).

MakModen said...

Joll,
yalah owh.. ya bok kempang ati.. merik orang makan botol aek mineral...

NB,
ee... pandey cuak2 juak nyawa mek tek... di Kuching tok ada juak orang molah gya kah? pi mek rasa cucur pisang nok beli mek tok lempam la bila sejok.. eee.. mun nak meli cor pisang soh orang jual ya dirik mpun makan depan muka kita lok bok ta mok meli owh...

gila.. patut juak org mesia banyak kenak cancer.. cucor pisang jak di goreng campo ngan plastik.. berdosa besar meracun orang macam ya eh...

btw, thank you! mek dah lejuk nangga layout nok berterabor ya.. lamak dah mok nukar... tapi gik lom nemu layout seswai.. hehe.. tok pun mek modify layout spiderman3.. kekeke... k ambik frame nya jak.. k matching dengan homepage.. yerhh.. mek cita2 nok molah website tek.. hehehe...

Ema Norleana said...

hmmm..nyum nya...ingin sa nk mam juak...kiut baby tak lok..bena jak upa nya mam ya...cucur rah kampung no.4 nyum koh...hahhaha..mek sa la..

zino said...

salam kenal..

goreng pisang tu cecah sambal tumis ikan bilis lagi sedap...

MakModen said...

Qaseh,
mena.. eheh.. mek salu meli kat pangkalan kampung lintang.. nyum2... nok lem gambar ya nok depan suro pawada ya...

Zino,
thanks singgah belog saya ini... sowie ye, belog ini saya tulis dengan bahasa ibunda saya.. heheh.. saya ada lagi satu belog, tapi saya belum sempat nak umph kan menulis kat belog tang tuh.. agak flat dan sunyi sket lar.. tangah nak asah bakat la nih... nak tulis dalam bm... ehehe... nak tules dlm english pon tak reti sgt.. dlm bm pun kekok sket.. macam nak tersasul jer.. hehehe...

------------------------------------------------------------------